Alimentație

Când cumpăraţi şi consumaţi ARDEI GRAŞI, ţineţi cont de aceste ‘’secrete’’ importante

Ardeii graşi sunt foarte bogaţi în vitamina C, o sută de grame din această legumă asigurând necesarul din această vitamină pentru o întreagă zi.

De asemenea, ardeii graşi sunt o sursă foarte bună de:

  • Vitamina A – protejează vederea, ţine la distanţă infecţiile;
  • Vitamina B6 şi magneziu – vitale pentru activitatea cerebrală şi sistemul imunitar, pentru menţinerea  tensiunii arteriale în limitele normale;
  • Luteină şi zeaxantină – încetinesc procesul de degenerescenţă maculară şi împiedică apariţia tulburărilor de vedere;
  • Betacaroten – antioxidant care protejează eficient împotriva cancerului mamar;
  • Licopen – scade semnificativ riscurile de cancer ovarian, de prostată sau de cancer pancreatic.

Există câteva ‘’secrete’’ cu privire la gustul şi puterea terapeutică a ardeilor graşi, demne de luat în seamă:

Diferenţieri în ceea ce priveşte substanţele active

Toate felurile de ardei sunt foarte bogate în vitamina C, însă:

  • ardeii verzi sunt mai bogaţi în fibre alimentare şi în vitamina K;
  • ardeii galbeni conţin cantităţi mai mari de vitamina A;
  • ardeii roşii sau cu nuanţe de portocaliu sunt bogaţi în licopină, o substanţă anticancerigenă.

Alegerea în funcţie de genul ardeiului

Ardeii se împart în genul feminin şi cel masculin. Secretul stă în ‘’umflăturile’’ ardeilor:

dacă ardeiul are 4 secţiuni, atunci este de genul feminin – are o formă mai lată şi mai scurtă; este maidulce, mai moale şi se potriveşte de minune în salate.

dacă ardeiul are 3 secţiuni, atunci este de genul masculin – are o formă mai alungită; are mult mai puţine seminţe în interior; este mai acru şi mai tare şi se potriveşte pentru bucatele ce necesită preparare termică, precum şi pentru conservații; sunt foarte buni şi pentru umplut; sunt buni şi cruzi, însă sunt mai puţin dulci.

Ardeii se impart in genul feminin si masculin

Combinaţia ardei + ulei presat la rece este foarte importantă

Cei mai sănătoşi sunt ardeii cruzi, nepreparați termic, care îşi păstrează intacte principiile active.

Ei pot fi consumaţi ca atare sau, cel mai bine, sub formă de salată, făcută cu ulei de floarea-soarelui presat la rece sau cu ulei de măsline.

De ce este atât de importantă combinaţia ardei + ulei presat la rece? Deoarece în prezenţa uleiului vitamina A, dar şi alte substanţe active din ardei pot fi asimilate foarte bine de către organism.

În salată, ardeii se combină foarte bine cu roşiile

Motivul: ambele legume fac parte din aceeaşi familie (Solanaceae), având unele principii active comune, cum ar fi licopina, vitamina C, vitaminele din complexul B.

Doza minimă de ardei: 100 de grame, zilnic

Doza minimă de ardei care trebuie consumată pentru a obţine efecte terapeutice este de 100 g, zilnic. Pe de altă parte, doza optimă de ardei, în timpul unei cure de vindecare, este de 200 g pe zi.

O cură cu ardei proaspeţi ar fi bine să dureze minimum 30 de zile, în acest sens neexistând o limită maximă.

Păstraţi la frigider, în pungi de plastic

Dacă vreţi să aveţi mereu ardei proaspeţi pentru cură, păstraţi-i în frigider, în pungi de plastic, la o temperatură nu mai mică de 4 grade Celsius, fără a-i spăla înainte de depozitare (foarte important!).

Astfel, ardeii  – mai exact, cei româneşti, care nu au stat în depozite săptămâni întregi după ce au fost iradiaţi – se pot păstra foarte bine, chiar şi 2 săptămâni.

loading...