Alimentație

Alimentul pe care să îl mâncăm în fiecare dimineață – nutriționiștii îl consideră ‘’FRUCTUL FERICIRII’’

Zilele scurte și lipsa luminii ne ȋntunecă buna dispoziție.

Se poate ajunge, astfel, la:

  • frustrare și stare de melancolie;
  • apatie și lipsă de interes față de orice;
  • lipsa bucuriei față de lucruri sau fapte care altădată stârneau interesul;
  • scăderea memoriei și chiar a gândirii;
  • oboseală severă și nemotivată.

Alimentele pe care le consumăm ne influențează  starea de spirit mai mult decât ne imaginăm.

Conform unui studiu realizat de o echipă de cercetători sub coordonarea lui Tamlin Conner de la Departamentul de Psihologie a Universitătii Otago (Noua Zeelandă), creșterea cantității de fructe și legume pe parcursul a două săptămâni ne-ar putea influența în mod pozitiv dispoziția.

Fructul care ne dă energie și bună-dispoziție

Fructele sunt bogate în nutrienți benefici pentru organism, însă ele ne pot influența și starea de spirit.

Pentru o atitudine pozitivă pe parcursul întregii zile este important să nu sărim peste micul-dejun și să integrăm în masa de dimineată, pe langă alimentele obișnuite, și un fruct.

Este vorba despre banană, supranumită de nutriționiști și ‘’fructul fericirii’’.

Banana reduce riscul de depresie

Bananele conțin un aminoacid numit triptofan, care favorizează reglarea nivelului de serotonină, sau ‘’hormonul fericirii’’.

Este cunoscut faptul că un nivel crescut de serotonină ajută la îndepărtarea simptomelor de depresie sau anxietate.

Bananele contin triptofan – hormonul fericirii

Susține starea de bine a organismului

Banana conține și nutrienți cu rol antioxidant (prezenți indeoebi în bananele cât mai coapte) care favorizează eliberarea de dopamină la nivel cerebral – un alt hormon ce susține starea de bine a organismului.

Astfel spus, consumul de banane crește energia organismului, prevenind oboseala și depresia și menținând o viziune optimistă.

Importantă sursă de energie

Bananele conțin zaharuri naturale combinate cu fibre și potasiu ce favorizează sănătatea musculaturii, inclusiv pe durata antrenamentelor fizice.

Un studiu publicat în jurnalul ‘’PloS One’’ susține faptul că, în funcție de numărul de carbohidrați conținuți, bananele au avut același efect asupra performanței sportive ca băuturile speciale cu 6% carbohidrați.

Pot fi consumate și de către diabetici

Bananele sunt bogate în pectine și zaharuri care reglează nivelul glicemiei după fiecare masă. Ele au un indice glicemic mediu, în funcție de nivelul de coacere al acestora.

Bananele necoapte sunt o alternativă acceptabilă la gustările dintre mese  ale unui pacient cu diabet zaharat tip II.

loading...