Alimentație

Alimente perfecte pentru sezonul rece, care accelerează formarea ANTICORPILOR

Odată cu frigul sosesc viruşii şi microbii, astfel că organismul trebuie pregătit, din nou, pentru lupta cu răceala şi gripa.

Pentru a ne întări imunitatea, trebuie să punem mare preţ şi pe felul în care ne alimentăm.

Hrana joacă un rol important în sănătate. Iată câteva din alimentele-medicament care accelerează formarea şi acţiunea globulelor albe şi a anticorpilor:

Broccoli

Ne oferă apărare imunitară 100%. Din familia cruciferelor, broccoli este cel mai bogat în glucosinolați – substanţe care se transformă în molecule active în timpul digestiei şi contribuie la oprirea dezvoltării bacteriilor.

Se consumă cât mai proaspăt şi cât mai repede. Trebuie fiert repede (astfel încât să rămână crocant) pentru a evita distrugerea enzimelor. Poate fi mâncat şi crud, ras peste salate.

Ciupercile Shiitake

Le găsim proaspete sau deshidratate, în supermarket. Ciuperca shiitake este bogată în antioxidanţi şi glucide, stimulează sistemul imunitar şi întăreşte organismul.

Nu se consumă crude, ci  transformate în omlete, adăugate ca umpluturi în clătite sau preparate la cuptor.

Varza murată

Conţine probiotice, adică bacterii bune, care au grijă de flora intestinală şi întăresc sistemul imunitar. Procesul de fermentare creşte conţinutul de vitamina C al verzei, care favorizează activitatea globulelor albe, ‘’soldaţii’’ sistemului imunitar.

Se consumă varză murată crudă, sub formă de salată, împreună cu morcovi raşi şi nuci, o dată pe săptămână, în alternanță cu alte crucifere: varză albă şi roşie, varză de Bruxelles.

Usturoiul

Graţie conţinutului său în compuşi sulfurați, usturoiul luptă cu multe boli şi infecţii. Acesta este un  antibiotic natural care atacă doar bacteriile rele, fără să se atingă de cele bune.

Se consumă crud, între 3-6 căţei pe zi, sau adăugaţi în mâncăruri la sfârşitul gătitului. Se consumă în alternanţă cu ceapa şi prazul.

Salata de broccoli cu iaurt – ideala in sezonul rece

Lămâia

Este o sursă bogată de flavonoizi, antioxidanţi care protejează celulele de radicalii liberi ce slăbesc organismul şi îl fac mai vulnerabil în faţa infecţiilor. Susţine funcţionarea ficatului, responsabil cu detoxifierea organismului.

Se stoarce sucul de la jumătate de lămâie într-un pahar cu apă sau se adaugă peste salate şi peşte.

Kiwi

Un singur kiwi pe zi acoperă nevoia cotidiană de vitamina C, care stimulează apărarea imunitară şi protejează celulele de radicalii liberi.

Se poate punekiwi  într-un suc natural, împreună cu alte fructe, într-o salată sau tăiat în două şi mâncat cu linguriţa. Se recomandă 1-2 kiwi, de mai multe ori pe săptămână, în alternanţă cu portocale şi grapefruit.

Peştele gras

Este un foarte bun furnizor de acizi Omega ale căror acţiune antiinflamatoare previne numeroase boli. În plus, Omega 3 aduce vitamina D, importantă pentru activarea sistemului imunitar.

Se aleg peştii graşi mai mici, precum macroul, sardinele sau heringul. Cel mai bun este peştele proaspăt, însă şi cel preparat în conserve. Se consumă de 2-3 ori pe săptămână.

Iaurtul

Un borcan de iaurt natural conţine miliarde de bacterii vii, numite probiotice. Totodată, iaurturile cu lactobacili favorizează digestia şi tranzitul intestinal, întărind sistemul imunitar.

Se consumă cât mai repede, deoarece numărul probioticelor scade cu timpul. Se asociază cu alimente bogate în prebiotice (banane, orz, ovăz), pe care bacteriile bune le vor folosi pentru a se dezvolta. Doza ideală: câte 1 borcan mic de iaurt, de 2 ori pe zi.

loading...