Alimentație

ALIMENTE care nu ar trebui să lipsească din meniul unei ‘’cure de TINEREȚE’’

La orice vârstă, putem să facem ceva pentru a ne prelungi tinerețea.

Odată cu vârsta, sistemul nostru imunitar produce un număr tot mai mic de anticorpi, organismul fiind tot mai predispus la îmbolnăviri.

Aceste procese naturale de îmbătrânire nu pot fi împiedicate complet, însă, cu siguranță, ele pot fi încetinite în mod eficient.

Există alimente care nu trebuie să lipsească din nici un meniu al unei ‘’cure de tinerețe’’, spun specialiștii:

Iaurtul și kefirul

Iaurtul și kefirul sunt băuturi care conțin culturi vii de bacterii folositoare. Odată stabilite în intestin, aceste bacterii ne apără de agenții patogeni și eventual chiar de cancer. În plus, kefirul mai conține și lecitină, un stimulent pentru creier.

Ovăzul

Tărâțele și fulgii de ovăz conțin fibre solubile în apă, descompun grăsimile la nivelul intestinului, oprind astfel trecerea lor în vasele sanguine. Este una dintre cele mai eficiente protecții împotriva arteriosclerozei.

Peștele

Peștele de mare este bogat în acizi grași Omega 3 (reduc inflamațiile interne, lucru care asigură o mai bună circulație a sângelui) care împiedică formarea cheagurilor de sânge.

Somonul, păstrăvul, tonul, sardinele și macroul reprezintă surse importante de proteine, Omega 3 și vitamina B12 care ne mențin tinerețea.

Culoarea somonului este dată de un fitonutrient numit astaxanthină care aparține familiei de carotinoide. Acest antioxidant puternic combate bolile relaționate cu înaintarea în varstă.

Usturoiul

Are capacitatea de a combate bacteriile la fel ca antibioticele, dar cu efecte secundare mult reduse. Și pentru că infecțiile repetate accelerează procesul de îmbătrânire, usturoiul poate fi denumit ‘’un izvor al tinereții vesnice’’.

Broccoli, varza de Bruxelles, conopida, varza acră, roșiile

Toate conțin niște substanțe care activează sistemul de dezintoxicare propriu organismului nostru, favorizând eliminarea substanțelor nocive care produc îmbătrânirea.

Ceaiul verde

Este bogat în substanțe active, asemeni vitaminelor, care frânează procesul de îmbătrânire și atenuează efectele nocive ale razelor solare.

Merele

Conțin cantităti impresionante de fibre, antioxidanți, acid folic și vitamina E, substanțe nutritive care protejează excelent împotriva bolilor specifice bătrâneții.

Uleiul de măsline

Uleiul de măsline are proprietăți fenolice cu rol antiinflamator, prevenind astfel apariția bolilor asociate cu înaintarea în varstă.

Avocado

Fructul de avocado conține 4% din doza zilnică recomandată de vitamina E  -radicalii liberi sunt asociați cu procesul de îmbătrânire, iar vitamina E acționează ca un element nutritiv anti-îmbătrânire.

Avocado mai conține și luteină, ce ajută la prevenirea pierderii vederii odată cu înaintarea în vârstă și la menținerea sănătoasă a pielii.

 

loading...