Alimentație, Medicină naturistă

CIREŞELE au un efect antitumoral uimitor: formele de cancer care răspund cel mai bine la consumul lor

Cireşele sunt folosite pentru tratarea avitaminozelor, a bolilor de inimă şi a celor biliare, în timp ce codiţele sunt leacuri consacrate pentru bolile de rinichi şi vezică, dar şi pentru cele ale pielii. În special cireşele negre şi cele amare sunt numite ‘’o revelaţie medicală’’. Cireşele de un roşu închis sau cele negre au efecte

Read More...

Alimentație

FASOLEA MUNG: un aliment săţios, plin de proteine, fibre, vitamine şi minerale

Fasolea Mung este un tip de leguminoasă măruntă şi verde, care face parte din aceeaşi familie de plante cu mazărea şi lintea. Este o sursă bogată de proteine, fibre, antioxidanţi şi fitonutrienți, oferind beneficii uriaşe pentru sănătate. Găsim fasole Mung în multe magazine, ȋndeosebi în cele cu profil naturist. Deşi este considerată, oarecum, o noutate

Read More...

Alimentație

Bolile pe care le putem preveni prin consumul de FASOLE VERDE PĂSTĂI

Fasolea verde păstăi este bogată în antioxidanţi, fibre, proteine vegetale, vitamine şi minerale. Conține proteine vegetale, vitaminele A, E, C, D, K, vitamine din complexul B, acid folic, dar şi minerale ca fier, magneziu, potasiu, zinc, calciu. Soiuri de fasole cu valoare terapeutică ♣ Păstăile de culoare galbenă – sunt bogate în flavonoide, substanţe cu

Read More...

Alimentație

TRUFELE NEGRE, sau ‘’diamantele pământului’’: ce sunt, cum se consumă şi care sunt beneficiile pentru sănătate

Trufele negre sunt apreciate pentru gustul fin şi aroma lor inconfundabilă care cuceresc încă de la prima degustare. Trufele negre care se găsesc în România (se găsesc aproape în toate zonele ţării noastre) cresc în pădurile de foioase sub stratul de frunze, la suprafaţa solului sau până la o adâncime de 8-10 cm. Denumite de

Read More...

Alimentație

Alimentele cu MUGEGAI – cât de sigur este să îl îndepărtăm şi să consumăm apoi produsul

Multe persoane au tendinţa de a tăia porţiunile cu mucegai ale alimentelor, fiind convinşi că pot să consume bucăţile rămase care nu par atinse de ciuperci. Mucegaiul de pe alimente este sursa unei controverse între cei care susţin că este inofensiv şi că putem tăia partea afectată şi consuma restul, şi cei care susţin că

Read More...

Alimentație

Când cumpăraţi şi consumaţi ARDEI GRAŞI, ţineţi cont de aceste ‘’secrete’’ importante

Ardeii graşi sunt foarte bogaţi în vitamina C, o sută de grame din această legumă asigurând necesarul din această vitamină pentru o întreagă zi. De asemenea, ardeii graşi sunt o sursă foarte bună de: Vitamina A – protejează vederea, ţine la distanţă infecţiile; Vitamina B6 şi magneziu – vitale pentru activitatea cerebrală şi sistemul imunitar,

Read More...

Alimentație

Alimente vegetale bogate în PROTEINE de înaltă calitate

Proteina animală creează în timp probleme de sănătate pentru rinichi şi alte organe. Astfel, este indicat să nu consumaţi mai mult de 3 porţii de carne roşie/săptămână, 3 porţii de mezeluri/săptămână, 5 porţii de carne albă/săptămână. Există, însă, alte surse proteine mai sănătoase, alimente vegetale bogate în proteine esenţiale pentru pentru energia organismului, masa musculară,

Read More...

Alimentație

LEGUME care devin mai nutritive şi SĂNĂTOASE atunci când sunt GĂTITE

Anumite vegetale devin mult mai nutritive dacă sunt gătite. Prin preparare termică, anumite legume îşi sporesc calitatea nutrițională, oferindu-ne o cantitate mai mare de substanţe benefice. Explicaţia este una simplă: structura celulară a acestor alimente se descompune, iar nutrienţii sunt absorbiţi mai uşor în organism. Atenţie, însă! Această regulă este valabilă doar în cazul legumelor

Read More...

Alimentație

PRODUSUL pe care nu ar mai trebui să îl folosiţi la prepararea BORŞULUI!

Borşul este folosit pentru a da gust acru cirobelor şi mâncărurilor tradiţionale. Borşul tradiţional este un aliment probiotic ce conţine fermenţi care reglează microflora intestinală. Este bogat în vitamine din complexul B ( B1, B2, B6 şi B12), vitamina C şi PP, în minerale (magneziu, potasiu, sodiu, sulf, siliciu, mangan şi iod), calciu şi oligoelemente

Read More...

Alimentație

Alimente cu acţiune DIURETICĂ – luptă cu retenţia de apă, curăţă organismul de toxine şi menţin rinichii sănătoşi

Alimentele cu efect diuretic  favorizează un flux mai mare de urină, ajutând astfel la eliminarea deşeurilor şi a toxinelor din organism. Pe lângă faptul că elimină lichidul acumulat în exces în ţesuturi, consumul de diuretice naturale contribuie la arderea grăsimilor şi ajută organismul să se menţină în formă. De asemenea, pentru a preveni apariţia bolilor

Read More...