Alimentație, Tratamente naturiste

Ce efecte are USTUROIUL luat dimineaţa, pe stomacul gol

Usturoiul se foloseşte în alimentaţie şi în tratamentele naturale de mii de ani. Pentru profilaxia unei game largi de afecţiuni este suficientă consumul zilnic al unui căţel de usturoi ( se poate consuma şi cu 150 ml. lapte prins). Usturoiul – ce conţine În compoziţia usturoiului predomină hidrații de carbon (fructozanii şi inulină), vitamina C,

Read More...

Alimentație

De ce nu trebuie depozitate niciodată OUĂLE şi LAPTELE pe uşa frigiderului

În frigider, alimentele se depozitează în funcţie de tipul lor şi de scopul lor, şi nu haotic şi doar cu intenţia de a le păstra cât mai mult timp. Cu toţii ştim că o nutriţie echilibrată este o condiţie a sănătăţii. Pentru a ne bucura pe deplin şi pentru mai mult timp de calităţile alimentelor,

Read More...

Alimentație

Fructele de TAMARIND (curmale indiene): proprietăţi, beneficii, consum

Deşi se crede că este originar din Estul Africii, copacul de tamarind (Tamarindus indica) este cultivat la scară largă în India, Asia de Sud-Est şi Indiile de Vest. Este un arbore aparţinând familiei Fabaceae (sau Leguminoase) – ca fasolea, mazărea, năutul, lintea sau salcâmul (plante ce fac “păstăi”). Tamarindul – ce conţine Fructele de tamarind

Read More...

Alimentație

Alimente pentru anihilarea efectului NICOTINEI din organism (+ un ceai – elixir)

Renunţarea la fumat este o sarcină cu adevărat dificilă. În ciuda urmărilor provocate de tutun (tusea tabagică, cancerul pulmonar, afecţiuni ale stomacului, infarct, etc.), efectele resimţite pozitiv sunt mai puternice, deoarece nicotina calmează emoţiile şi nervii şi înviorează în caz de oboseală şi proastă dispoziţie. După inhalarea fumului de ţigară, nicotina ajunge imediat în sânge

Read More...

Alimentație

PIPERUL ROŞU în alimentaţie – cum ne ajută

Piperul roşu este o sursă excelentă de vitaminele A, C, E, K, B6, riboflavină, niacină, fier, magneziu şi potasiu. Acest condiment roşiatic este fructul plantei Piper nigrum, numit bob de piper. Piperul roşu (piperul ajuns la maturitate) este considerabil mai iute şi mai aromat decât piperul verde, combinând iuţeala matură a piperului negru cu aroma

Read More...

Alimentație

Cum se alege cea mai bună SALATĂ VERDE, ȋn funcție de soi

În prezent există nenumărate varietăţi de salată verde  (Lactuca sativa) – de la cea europeană banală, la cea cu frunze încreţite, până la cea roşie, cu frunzele crestate şi moi. Salata verde stimulează digestia şi metabolismul, drenează şi tonifică ficatul, intensifică tranzitul intestinal, înlătura atonia („lenea”) organelor interne, curăță vasele de sânge şi reglează activitatea

Read More...

Alimentație

NUCILE TIGRU, un deliciu sănătos – 12 motive pentru a le consuma

Nucile tigru, numite şi Aya (hausa), ofio (yoruba) sau chufas (în spaniolă) reprezintă, în realitate,  tuberculii plantei ciufa/chufa Cyperus esculentus, cunoscută pe la noi şi sub numele de căprişor. Ciufa (Chufa) este o plantă perenă, originară din Africa de Nord,  este cunoscută şi sub numele de Iarbă de migdale, deoarece bulbii săi, impropriu numiţi ‘’nuci

Read More...

Alimentație

Ce trebuie să ştim despre MANGOSTAN – inclus în topul celor mai sănătoase fructe din lume

Fructul mangostan/mangustan (Garcinia mangostana L.), cunoscut din Antichitate în Thailanda şi Indonezia, în timpul dinastiei Ming, a fost utilizat în Estul Îndepărtat datorită proprietăţilor lui medicinale. Datorită gustului său delicios şi proprietăţilor sale deosebite, mangostanul se numeşte în Asia „Regina Fructelor“, iar în Caraibe „Fructul lui Dumnezeu“. Ce conţine mangostanul Fructul are în compoziţia sa:

Read More...

Alimentație

SAPOTE NEGRU: fructul cu gust fin de ciocolată

Sapotele negru (Diospyros nigra), numit şi ‘fructul de ciocolată’’, poate fi considerat o alternativă naturală a ciocolatei plină de E-uri de pe piaţă, însă şi o sursă de vitamine şi minerale delicioasă. Acest fruct creşte în copaci cu frunze de un verde închis şi coajă neagră, specifici pentru America Centrală şi Mexic, fiind o rudă

Read More...

Alimentație

Motivele pentru care ar trebui să consumăm mai des LEGUME ALBE

Legumele ne asigură cantitatea esenţială de fibre, minerale şi alţi nutrienți importanţi pentru sănătate. Ele ne întăresc sistemul imunitar, reduc riscul apariţiei unor boli şi încetinesc procesul de îmbătrânire. Culoarea legumelor spune despre ele ce anume conţin, asupra căror organe acţionează, ce boli pot preveni sau pot trata. Deşi nu există multe tipuri de legume

Read More...