Alimentație

Adăugaţi, zilnic, CONDIMENTE în mâncare – conţin mai mulţi ANTIOXIDANŢI decât fructele şi legumele

Antioxidanţii ne apără organismul de reziduuri şi radicali liberi.

Îi găsim în fructe, legume, ceai de plante, vin roşu şi mai ales în condimente.

Radicalii liberi şi antioxidanţii

În organism, oxigenul este vital pentru multe dintre reacţiile chimice care ne menţin sănătatea. Însă aceste reacţii produc şi radicali liberi, cunoscuţi ca molecule foarte instabile ce pot afecta negativ celulele.

Radicalii liberi sunt produşi când organismul descompune alimentele, ca de altfel, atunci când organismul este expus la fumul de tutun, diverşi contaminanţi, radiaţii şi orice mediu toxic.

Organismul se protejează de radicalii liberi prin producerea de antioxidanţi (molecule) care neutralizează sau distrug radicalii liberi.

Putem lua antioxidanţi din condimente

Corpul uman produce în mod natural antioxidanţi, însă cantitatea acestora scade odată cu înaintarea în vârstă.

Deşi poate părea surprinzător, condimentele şi mirodeniile au, de cele mai multe ori, un conţinut mai ridicat de antioxidanţi în comparaţie cu fructele şi legumele.

Se pare că plantele aromatice, consumate chiar şi în cantităţi mici, au proprietăți antioxidante nebănuite şi luptă cu eficiență împotriva radicalilor liberi.

Deşi apreciate pentru savoarea oferită mâncărurilor, nivelul concentraţiei lor în antioxidanţi este, de multe ori, superior celui al fructelor şi legumelor. Spre exemplu, o linguriţă de scorţişoară reprezintă echivalentul în antioxidanţi al unui pahar de suc de struguri, iar o linguriţă de oregano  conţine mai mulţi antioxidanţi decât 80 g de afine.

Condimentele, sursa ideala de antioxidanti

Îmbinarea dintre un aliment şi un condiment creşte valoarea antioxidantă

Poate mai puţin cunoscut este faptul că îmbinarea dintre un aliment şi un condiment poate creşte valoarea antioxidantă a acestuia din urmă.

Mai exact, uleiul de măsline amestecat cu busuioc, cimbru, mărar şi pătrunjel, spre exemplu, şi adăugat într-o salată de legume, este un adevărat elixir împotriva îmbătrânirii.

Printre condimenetel bogate în antioxidanţi naturali se numără:

  • Scorţişoara (doar 1 linguriţă pe zi ajută la scăderea glucozei, trigliceridelor, colesterolului LDL, chiar şi în cazul pacienţilor cu diabet zaharat de tip II)
  • Oregano (1 linguriţă de oregano  conţine mai mulţi antioxidanţi decât 80 g de afine)
  • Rozmarinul
  • Ghimbirul
  • Turmericul
  • Pudra de curry
  • Boiaua
  • Cuişoarele
  • Chimenul
  • Busuiocul
  • Boabele de muştar
  • Hreanul
  • Cimbrul
  • Mărarul
  • Piperul
  • Leuşteanul
  • Şofranul.
loading...