Tratamente naturiste

5 tratamente surprinzătoare cu PIERSICI

Piersicile sunt bogate în vitamine şi minerale care ajută la menţinerea echilibrului nervos, energizează şi hidratează organismul.

Totodată, piersicile întăresc imunitatea, reglează funcţiile hepatice şi intestinale.

Pe lângă faptul că ne răsfaţă papilele gustative, piersicile ne răcoresc şi ne hidratează – 100 g de piersici conţin 87,66 g apă.

Mai mult decât atât, acesta sunt sărace în calorii – 100 g de piersici având 43 de calorii.

Cancer (prevenire, adjuvant)

Pigmenţii care dau culoarea portocalie-roşiatică piersicilor sunt puternice substanţe naturale anticancerigene. Aceste fructe sunt eficiente atât pentru prevenirea, cât şi ca adjuvant contra cancerului la prostată, de colon, pulmonar, la sân, de col uterin.

  • Se consumă, zilnic, jumătate de kilogram – un kilogram de piersici, în mai multe reprize, cu aproximativ 30 de minute înaintea meselor principale, în cure de minimum 14 zile şi maximum 1 lună şi jumătate.

Colesterol şi trigliceride mărite

Fibrele alimentare din piersici împiedică asimilarea grăsimilor saturate, în timp ce aportul generos  de vitamina A previne oxidarea colesterolului ‘’rău’’ (LDL) şi depunerea sa pe pereţii vaselor de sânge.

  • Se consumă jumătate de kilogram – un kilogram de piersici pe zi, în cure de cel puţin 4 săptămâni.

Piersicile sunt bogate in vitamine si minerale

Adjuvant în litiază biliară

Piersicile sunt cunoscute ca leac împotriva microlitiazei şi a litiazei biliare. Piersicile dulci-acrişoare au efect coleretic (ajută la evacuarea bilei din colecist) şi dizolvă calculii biliari.

  • În fiecare dimineaţă, pe stomacul gol, se administrează câte 3 linguri de ulei de măsline sau de susan, apoi se aşteaptă o oră înainte de a mânca altceva. Pe parcursul zilei, se consumă câte 10 piersici proaspete, dulci-acrişoare, minimum 14 zile.

Deficit de vitamina C

O doză de doar 800 g de piersici asigură aproximativ 75% din necesarul de vitamina C al unui adult. Următoarea cură este foarte favorabilă în afecţiuni precum alergie, astm, viroze respiratorii, afecţiuni însoţite de febră şi de inflamaţie, în general.

  • Persoanele cu deficit de vitamina C vor consuma câte 1 kilogram de piersici în mai multe reprize, cu aproximativ 30 de minute înaintea meselor principale, timp de 2 săptămâni.

Vitamina A – sistem imunitar şi nervos

Piersicile conţin provitamina A, pe care organismul o transformă în vitamina A, prin procesele de digestie. Un singur fruct furnizează aproximativ 20% din necesarul zilnic de vitamina A al unui adult, vitamină necesară pentru menţinerea în bună stare a sistemului imunitar şi nervos, ca de altfel, pentru echilibrul endocrin.

  • Zilnic, se consumă jumătate de kilogram – un kilogram de piersici, în mai multe reprize, cu aproximativ 30 de minute înaintea meselor principale, cel puţin 2 săptămâni.

Precauţii

Persoanele cu colită de fermentaţie, diaree acută sau cronică, gastrită hiperacidă, vor consuma cu precauţie piersici.

loading...