Alimentație

5 tipuri de SEMINŢE pe care să le introducem în alimentaţia zilnică

Introduse zilnic în alimentaţie, seminţele crude aduc reale beneficii pentru sănătate.

Pline de proteine, fibre, vitamine, minerale şi acizi graşi esenţiali, seminţele sunt super-alimente,  extraordinare atât pentru siluetă, cât şi pentru sănătate în general.

Le putem transforma rapid într-o gustare sănătoasă la locul de muncă, putem asezona salatele sau alte alimente pe care le preparăm în casă, cu seminţe.

Singura recomandare este să le consumaţi crude, pentru a putea beneficia de toţi nutrienţii.  Aceste tipuri de seminţe sunt recomandate de specialişti să fie introduse la mesele zilnice:

Seminţele de cânepă

Seminţele de cânepă conţin acizi aminaţi – unii din aceştia neputând fi produşi de organismul nostru –care ne pot ajuta să ne vindecăm de bolile imunitare.

Conţin fibre care ajută la menţinerea sănătăţii gastrointestinale şi inimii. Combat oboseala, stresul şi hipertensiunea.

Seminţele de in

Sunt pline de fibre, minerale, proteine, antioxidanţi şi acizi graşi esenţiali Omega 3.

Scad colesterolul, stabilizează cantitatea de zahăr din sânge, întăresc sistemul imunitar şi ajută la slăbit.

Seminţele de dovleac

Seminţele de dovleac sunt o sursă excelentă de vitamina B, fier, magneziu, zinc şi proteine.

Ajută la eliminarea paraziţilor intestinali, desfundă vasele de sânge, reglează colesterolul şi stimulează activitatea rinichilor, au un efect echilibrant glandular, nervos şi chiar psihic neobişnuit de puternic pentru un aliment.

Semintele de dovleac sunt o sursa foarte buna de proteine

Ele nu ar trebui să lipsească din hrana zilnică a persoanelor care suferă de dezechilibre psihice (manii, nevroze, psihoze), hiperexcitabilitate (mai ales sexuală), care au boli greu vindecabile şi necesită un regim alimentar sever.

Totodată, sunt un ajutor nepreţuit  în curele cu crudităţi recomandate în cancer, leucemie, scleroză în plăci, boli infecţioase de tot felul greu vindecabile, atât pentru efectul lor terapeutic, cât şi pentru rolul lor de energizant şi de susţinător de efort.

Seminţele de floarea-soarelui

Consumul regulat şi moderat de seminţe de floarea – soarelui oferă organismului proteine, vitamina E, magneziu, seleniu şi vitamine din complexul B.

Sunt benefice pentru păr şi piele şi scad riscul de cancer, ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge, la îmbunătăţirea răspunsului sistemului imunitar.

Ajută la reducerea intensităţii astmului, la diminuarea tensiunii arteriale mari, prevenirea migrenelor, precum şi la reducerea riscului de atac de cord şi accident vascular cerebral.

Seminţele de floarea-soarelui sunt recomandate mai ales persoanelor în vârstă, pentru îmbunătăţirea memoriei şi a performanţelor cognitive.

Pe lângă efectele nutritive şi energizante, ele au proprietăţi imunostimulatoare foarte puternice.

Seminţele de susan

Seminţele de susan furnizează o doză excelentă de minerale precum fierul, zincul şi magneziul.

Sunt o sursă bună şi de calciu, şi conţin o serie de grăsimi sănătoase, necesare bunei funcţionări a metabolismului şi sistemului endocrin.

Stimulează sănătatea osoasă şi digestia, ajută la regenerarea pielii, previn diabetul, reduc tensiunea arterială şi ajută inima. Consumate zilnic, seminţele de susan protejează împotriva radiaţiilor şi previn cancerul.

loading...