Alimentație, Medicină naturistă

5 alimente care ajută TIROIDA să funcționeze bine

Glanda tiroidă reprezintă elementul principal care întreține funcțiile vitale ale organismului.

Tiroida este situată la baza gâtului.

Glanda tiroidă reglează metabolismul, funcționarea sistemului nervos central, a celui cardiovascular, digestiv și muscular.

O tiroidă mai puțin activă se traduce printr-o glandă care nu produce suficienți hormoni tiroidieni, pacientul cu hipotiroidism experimentând, în acest caz, o creștere în greutate, apatie, depresie, sensibilitate crescută la frig.

Pe de altă parte, pacientul hipertiroidian are o tiroidă hiperactivă, producând prea mulți hormoni tiroidieni pentru necesitățile sale. Acesta poate experimenta o pierdere bruscă în greutate, bătăi neregulate ale inimii, transpirație, nervozitate, irascibilitate.

O parte din dereglările glandei tiroide pot fi determinate de o alimentație defectuoasă sau săracă în iod. Pentru menținerea funcției tiroidiene în limite normale, se recomandă consumul de:

Algele marine, cele mai recomandate

Pentru a funcționa normal și a produce suficienți hormoni pentru necesarul organismului, tiroida are nevoie de iod (lipsa lui crește riscul de hipotiroidism).

Există multe tipuri de alge marine care au un conținut bogat în iod – 1 gram poate avea între 1,98 și 11% din necesarul zilnic.

Întrucât algele marine au un conținut semnificativ de iod, ele nu ar trebui consumate în fiecare zi a săptămânii. Prea mult iod poate fi la fel de dăunător pentru tiroidă ca și prea puțin.

Experții recomandă consumul unei porții de salată de alge marine pe săptămână și, opțional, ceaiuri de alge marine sau suplimente.

Produsele lactate

Iaurtul natural, cel cu un conținut scăzut de grăsimi sau iaurtul grecesc pot suplimenta până la aproximativ 50% din aportul zilnic de iod.

Prin consumul unei căni cu lapte, organismul poate beneficia de aproximativ o treime din nevoile zilnice de iod.

Brânza, mai ales Cheddar (o  singură felie), furnizează 12 micrograme de iod și 7 UI (unități internaționale) de vitamina D.

Peștele

Peștele este o altă sursă bună de iod. Spre exemplu, o porție de 100 grame de cod gătit conține aproximativ 116.5 micrograme iod, adică 66% din aportul zilnic recomandat.

O altă opțiune este tonul conservat: 100 grame furnizează 20 micrograme iod sau 11% din necesarul de iod zilnic.

Ouăle

Oul este un alt super-aliment pentru tiroidă. Un ou mare conține aproximativ 16% din necesarul de iod și 20% din seleniul de care organismul are nevoie zilnic.

Fructele de pădure

Antioxidanții protejează organismul împotriva distrugerilor cauzate de radicalii liberi, care sunt des întâlniți în cazul persoanelor care au probleme cu tiroidă.

Fructele de pădure sunt bogate în antioxidanți, în special fragii, murele, afinele, precum și goji.

loading...
Loading...