Alimentație

3 ALIMENTE aparent NESĂNĂTOASE care ne fac BINE

Multe alimente au ajuns să fie numite nesănătoase, fără să își merite cu adevărat titulatura.

Anumite produse alimentare consumate în exces pot dăuna sănătății.

Cu toate acestea, recomandările referitoare la alimentație se schimbă constant în funcție de noile studii.

Despre următoarele alimentele blamate de specialiști în trecut, cercetătorii ne asigură că nu sunt deloc dăunătoare, ba dimpotrivă: sunt foarte sănătoase.

Ouăle

Cei mai mulți dintre noi știu că ouăle nu sunt bune, deoarece măresc valorile colesterolului din sânge. Însă realitatea este mult mai nuanțată. În organismul nostru există două tipuri de colesterol:

  • colesterolul cu densitate mare (HDL), care este numit și colesterolul ‘’bun’’, deoarece împiedică apariția pe vasele de sânge a depunerilor de grăsimi, pe care le menține în stare solubilă, acest tip de colesterol fiind un factor cheie în prevenirea bolilor de inimă;
  • colesterolul cu densitate scăzută (LDL), în schimb, este colesterolul ‘’rău’’, care se depune pe artere și duce la apariția bolilor cardio-vasculare.

Conform ultimelor studii, ouăle cresc doar colesterolul ‘’bun”, cel ‘’rău’’ rămânând la valorile normale.

Peste 255 de studii, făcute pe un număr total de 8.000 de persoane, au demonstrat efectul pozitiv al consumului de ouă proaspete asupra oamenilor cu valori ale colesterolului sau ale trigliceridelor peste cele normale.

Mai mult decât atât, înlocuirea consumului de carne, de grăsimi hidrogenate (margarină), de prăjeli, cu consumul de ouă (fierte în apă) este și cea mai eficientă măsură pentru ținerea sub control a acestei probleme de sănătate.

Cartofii albi

Cartofii, și mai ales alimentele derivate din ei (chipsurile, cartofii prăjiți, fulgii de cartofi etc.) sunt incriminați în prezent pentru producerea a numeroase boli, între care obezitatea, diabetul, cancerul și bolile de inimă.

Alături de pâinea albă, cartofii sunt excluși din majoritatea regimurilor alimentare cu scop terapeutic sau pentru slăbit. Însă cartofii au și o altă ‘’față’’, mai puțin cunoscută, pe care oamenii de știință au decoperit-o.

Prin curățarea și prin prăjirea cartofilor, prin transformarea lor în chipsuri, în fulgi, în mâncăruri preambalate și ‘’bine’’ iradiate, principiile active se pierd sau sunt distruse în totalitate, rămânând doar amidonul și alte câteva substanțe periculoase pentru sănătate.

Această situație poate fi însă evitată, preparand și consumând cartoful într-un mod sănătos.

Cartofii fierți în coajă păstrează o parte din vitaminele și din principiile active ale miezului de cartof și, într-o mai mică măsură, ale cojii, cea din urmă conținând peste 60 de substanțe terapeutic active.

Cartofii fierți în coajă reglează digestia și flora intestinală, aduc un aport masiv de fibre alimentare și stimulează peristaltismul intestinal.

De altfel, cartofii în sine nu îngrașă, din contră, ajută în mod real la regimurile de reglare ponderală. Consumați fără adaosuri de grăsimi (ulei, unt, etc.),ei  înlătură senzația de foame, stimulează eliminarea reziduurilor din organism, ȋmbunătățesc sensibilitatea la insulină, scad nivelul glicemiei.

Cafeaua

Trei cești de cafea pe zi. E o doză suficientă ca să ne învioreze și chiar să ne fie un remediu util în anumite privințe. Excepție fac cei care suferă de hipertensiune, de o boală de inimă sau de ficat ori are tiroida prea activă.

Cafeaua alungă oboseala și îmbunătățește randamentul intelectual și fizic. Ea poate lupta contra depresiilor ușoare, căci cofeina dilată vasele de sânge din creier, stimulând circulația la nivelul centrului de comandă al organismului nostru.

Cafeaua stimulează metabolismul și rezistența la efort crește, întrucât, după consumul de cafea, mușchii nu mai obosesc atât de repede, iar arderea grăsimilor și transformarea lor în energie se petrec mai rapid.

Cafeaua pune în mișcare și tubul digestiv: are efectul unui laxativ ușor.

De asemenea, cofeina, principala substanță activă din cafea, poate ameliora astmul, fiindcă dilată bronhiile. Acizii conținuți în ea influențează sistemul imunitar, echilibrându-l și prevenind reacțiile lui disproporționate.

loading...
Loading...