Alimentație

13 BOLI de temut, prevenite cu o dietă VEGETARIANĂ echilibrată

A fost demonstrat faptul că o alimentaţie vegetariană sănătoasă previne o serie de boli.

O dietă vegetariană sănătoasă, echilibrată, bazată pe fructe şi legume proaspete, cereale integrale, nuci, fasole, şi produse din soia şi nu numai  asigură o serie de beneficii pentru sănătate, prevenind totodată unele dintre cele mai de temut boli.

O alimentaţie  vegetariană sănătoasă s-a dovedit extrem de eficientă în prevenirea unor boli precum:

1. Bolile cardiovasculare – reduce riscul de boli de inimă şi diabet zaharat de tip 2, previne atacul de cord şi accidentul vascular cerebral.

2. Colesterol – excluderea oricărui aliment animalier elimină tot colesterolul din dietă.

3. Tensiune arterială – o dietă bogată în cereale integrale este benefică, printre altele, pentru scăderea tensiunii arteriale.

4. Diabet de tip II – regimul alimentar vegetarian este o armă împotriva diabetului de tip II.

5. Cancerul de prostată – conform unui studiu, bărbaţii cu stadii incipiente ale cancerului de prostată care au trecut la un regim alimentar vegetarian fie au oprit progresul cancerului sau chiar s-au vindecat.

6. Cancerul de colon – o  dietă bazată pe cereale integrale, împreună cu fructe şi legume proaspete, poate reduce considerabil şansele de a face cancer de colon.

Alimentatia vegetariana previne boli grave

7. Cancer la sân – în urma studiilor s-a ajuns la concluzia că ţările în care femeile consumă mai puţină carne  au o mult mai mică rată de cancer la sân decât femeile din ţările care consumă mai multe produse de origine animală.

8. Degenerescenţă maculară – fructele şi legumele proaspete, îndeosebi cele cu frunze verzi, morcovii, dovleacul, cartofii dulci  pot preveni debutul legat de vârstă, a degenerescenţei maculare.

9. Cataracta – prin consumul de aceleaşi fructe şi legume se poate preveni şi cataracta; de asemenea, produsele bogate în antioxidanţi ajută la prevenirea cataractei.

10. Artrita – o combinaţie dintre dieta fără gluten şi vegană este foarte promiţătoare pentru îmbunătăţirea sănătăţii celor care suferă de artrită reumatoidă, arată studiile.

11. Osteoporoza – printr-un echilibru proteic, un aport adecvat de calciu, aport ridicat de potasiu şi un nivel scăzut de sodiu se menţine sănătatea oaselor şi se previne osteoporoza.

12. Alergii – prin  reducerea sau eliminarea cărnii, mulţi vegani s-au bucurat de ameliorarea simptomelor alergice, fiind mai puţin răciţi (guturai) şi protejaţi de probleme de congestie.

13. Migrene – s-a constatat că persoanele care aleg o dietă vegană sunt scutite de migrene.